“Kakak, Jangan Menangis Saya Sentiasa Bersama Kakak” – Budak Lelaki Hantar Kakaknya Ke hospital Buat Netizen Tersentuh

“Kakak, Jangan Menangis Saya Sentiasa Bersama Kakak” – Budak Lelaki Hantar Kakaknya Ke hospital Buat Netizen Tersentuh

“Kakak, Jangan Menangis Saya Sentiasa Bersama Kakak” – Budak Lelaki Hantar Kakaknya Ke hospital Buat Netizen Tersentuh

Kakaknya mengalami keadaan yang lemah. Salah satu organnya mengalami kecederaan parah sehingga buah pinggangnya koyak.

Keluarga adalah segalanya. Tidak hairan apabila ada seorang kakak mahupun adik yang melakukan apa saja demi saudaranya. Meski adakalanya saling bertengkar, pasti akan merasa sedih jika saudara tercinta mengalami kesusahan.

Sama halnya yang dialami oleh seorang budak lelaki yang rela menemani kakak perempuannya yang terbaring sakit ini.

Potret adik beradik asal China ini pun viral di media sosial dan membuat banyak netizen tersentuh. Foto mereka dimuat turun pertama kali oleh akaun Facebook China Daily. 

Dalam gambar tersebut kelihatan seorang budak lelaki yang tengah menemani kakaknya yang terbaring sambil menangis. Wenan terlihat mengusung kakaknya memasuki sebuah rumah sakit.



Budak lelaki yang diketahui bernama Zhao Wenan pun mencuba menenangkan kakaknya. Ia mengelapa air mata dan mencium pipi sang kakak tercinta. Rupanya kakak Wenan mengalami keadaan yang teruk. Salah satu organnya mengalami luka parah akibat ginjalnya terkoyak.

Bukan hanya gambar mereka yang membuat netizen tersentuh namun juga perkataan yang dibisikkan kanak-kanak berusia 7 tahun kepada kakaknya.

“Kakakku sayang, jangan menangis, aku akan selalu ada untukmu,” ucapnya.
Melihat adik beradik yang saling menyayangi tersebut, netizen pun ikut mendoakan mereka berdua begitu pula bagi kesembuhan kakak Wenan.



“Betapa kasihnya kanak-kanak lelaki kepada kakaknya! Saya hanya bisa berdoa untuk saudara perempuannya. Terima kasih telah berbagi gambar yang menyentuh hati,” kata pemilik akaun Snowy Thapa Lama.



“Dia anak yang kuat. Dia tahu bagaimana merawat kakaknya. Aku bangga padamu. Semoga Tuhan memberkati hidupmu,” kata Perl Balansag Cablay.

“Saya tidak teragak-agak mengatakan apapun dengan melihat foto ini. Saya ingin memiliki saudara yang benar-benar peduli. Saya hanya ingin mengatakan semoga cepat diberi kesembuhan, sayang. Adik lelakimu menunggumu,” harapan seorang netizen bernama Jasmine Ji.

Post a Comment

0 Comments